• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 05.11.14, 11:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina pani autotootjatele pidurid peale

Värsked andmed Hiinast viitavad, et maailma suurima autoturu kasv aeglustub ja see võib paljude firmade tulevikuväljavaadet oluliselt halveneda. BMW sõnul on tugeva kasvu periood Hiinas läbi, kuigi autotootja aktsia võib olla praegu hea ost.
Paljud analüütikud näevad BMW aktsiale tublisti tõusuruumi.
  • Paljud analüütikud näevad BMW aktsiale tublisti tõusuruumi. Foto: Bloomberg
Esimese üheksa kuuga kasvas sõiduautode ja tarbesõidukite müük Hiinas 7%, mis jääb selgelt alla mullusele 13% kasvule. BMW tegevjuht Norbert Reithofer ütles, et Hiina buumitsenud autoturg on maha jahtumas ning muutumas küpseks turuks nagu USA või Euroopa.
Paljudele autofirmadele on see valus doos reaalsust, kes peavad suu puhtaks pühkima lootusest müüa sadu tuhandeid autosid rohkem. Honda langetas teisipäeval enda selle aasta müügiprognoosi 100 000 auto võrra 800 000 ühikuni. Võrreldes mullusega on Honda müük Hiinas esimese kümne kuuga kasvanud vaid 0,1%.
Nissan teatas samuti teisipäeval, et nende selle aasta müügiprognoos langes 1,4 miljonilt autolt 1,27 miljonini. Toyota on samal ajal jäänud kindlaks enda prognoosi juurde müüa sel aastal 1,1 miljonit autot.
Reithoferi sõnul on langus tulenev poliitilistest otsustest. Keskvalitsus on võtnud eesmärgiks võidelda õhusaastega ning on piiranud uute autode müüki suuremates linnades ning kehtestanud karmimad saastepiirangud tootjatele.
Sellele kõigele vaatamata näeb BMW kasvupotentsiaali tänu Hiina kasvavale keskklassile. BMW-l on põhjust olla enesekindel, sest esimese üheksa kuuga kasvas müük 18%. Võtame kõrvale BMW tulemused suuruselt teisel turul ehk USAs ja seal on pilt samuti ilus. Oktoobris kasvas BMW müük võrrelduna eelmise aastaga 11%, mis on peaaegu kaks korda rohkem kui turu keskmine kasv 6,1%. Mis veel tähtsam, suurkonkurent Mercedese müük langes oktoobris 4,3%.
BMW aktsia on viimase paari nädalaga teinud tugeva hüppe tagasi üles, kuid siiski on endiselt umbes 12 eurot suvisest tipust. Samal ajal analüütikute keskmine hinnasiht on 101 eurot, mis lubaks oodata ligi 22% tõusu praeguselt 83 eurolt. Aktsia on atraktiivsel tasemel, kuid turud üle maailma pole parimas seisus.
Firma avalikustas just enda tulemused ja vähendas üldsõnaliselt selle aasta müügiprognoosi. Sellegi poolest on BMW tugevalt kasumlik, omab üle maailma turuliidri positsiooni, väljavaade on parem kui paljudel teistel autotootjatel ning praeguse aktsia hinnataseme juures tundub atraktiivne ostuvõimalus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:37
Eestlased ei ole altid oma raha pealt intressi teenima
Eesti hoiustajad on Läti ja Leedu omadest tagasihoidlikumad. Kui meil on keskmine hoiuse suurus 8000 eurot, siis Leedus on see summa 12 000 ja Lätis 20 000 eurot, kommenteerisid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja äripanganduse juht Aimar Roosalu raha kogumise mustrit.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele